har skilsmässan förändrat mig?

Det är en fråga jag har börjat tänka på ett rätt så bra tag nu, har mammas och pappas skilsmässa förändrat mig till en annan person, isåfall bättre eller sämre ?
alla ni som läser min blogg kanske inte ens vet att mina föräldrar är skilda, men jo det är dom iallafall, i juni är det 3 år sedan nu, det var en hemsk period i mitt liv, men jag klarade det, vi allihopa klarade det. Många tårar på vägen men nu är det iallafall bra, mamma och pappa är vänner och kan snacka med varandra utan att bråka, båda två har ny pojk och-flickvän, och lilla Oliva har även föds som är pappa och hans flickväns barn, världens gulligaste lillasyster<3
allt är så gott som bra nu men ändå undrar jag hur jag skulle vara om skilsmässan aldrig hade funnits med i bilden, om mamma och pappa fortfarande varit tillsammans och vi bodde kvar borta i huset på norrängen, hade jag varit en helt annorlunda person ? Jo det tror jag faktiskt att jag hade varit. 
Alla som varit med om en skilsmässa förstår nog hur det känns och hur jag menar, man förändras nog rätt så mycket på vägen, bygger upp en skal och blir starkare i sig. Jag har inte varit den bästa dottern iallafall inte för min mamma men jag har bara varit så otroligt ledsen men stängt det inom mig och det är de sämsta man kan göra. Har man problem och mår dåligt så ska man ALDRIG stänga det inom sig för då blir bara allt värre, men jag har iallafall lärt mig mycket under denna tiden och det är otroliga egenskaper som jag alltid kommer bära med mig.
Efter skilsmässan sa jag "Jag kommer aldrig någonsin att gifta mig, för tänk så tar det slut.." Jag sa det för att jag var rädd, var rädd att förlora någon som man älskar så som min mamma gjorde, jag var rädd att det skulle sluta som mamma och pappa, men nu idag vet jag att jag kommer gifta mig, för detta ska inte få hindra mig, jag kommer stå där framme i världens finaste brudklänning och säga "Ja" jag med.
Jag älskar min mamma och pappa så otroligt mycket för allt dom lärt mig, att dom alltid funnits där. Min syster och bror är nog dom underbaraste syskonen man kan ha, kärlek till dom med. Och sen lilla Oliviabus världens gulligaste som jag älskar så sjukt och är glad att hon finns här hos oss<3
Men för att sluta med det jag började med, så ja skilsmässan har förändrat mig en hel del, till det bättre eller sämre? vem vet ? några kanske tycker att jag blivit en sämre person och några en bättre? det vet ju inte jag, men jag själv tycker att jag har lärt mig så mycket på vägen och blivit en starkare person,
Just saying..<3




Kommentarer
Postat av: amanda - vivalamandy.blogg.se/

sv: Tack så mycket!

Hänt idag ? :)

2012-01-14 @ 14:01:03
URL: http://vivalamandy.blogg.se/
Postat av: amanda - vivalamandy.blogg.se/

sv: Har haft träning! :)

2012-01-14 @ 14:21:34
URL: http://vivalamandy.blogg.se/
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

hoppas du haft en bra lördag:) KRAM

2012-01-14 @ 22:23:09
URL: http://issas.nu
Postat av: nattiscediis

Svar: Tack så jätte mycket! Detsamma måste jag säga.

Allt bra med dig? :)

Kram

2012-01-15 @ 20:17:01
URL: http://nattiscediis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0