Värmeskydd'

Något jag verkligen rekommenderar till alla er tjejer och killar som plattar håret
är att använda värmeskydd innan man plattar eller fönar håret
om man utsätter håret för värme utan skydd kan det göra så att håret förlorar sin styrka och stabilitet så därför ska man använda värmeskydd för att håret inte ska slitas lika mycket när man plattar det.
jag själv har nästan aldrig använt värmeskydd innan när jag plattade mitt hår
men nu på senaste tiden har jag börjat göra det och det har verkligen blivit en stor skillnad på mitt hår, håret har blivit mycket lenare och inte lika slitet, jag tappar även inte lika mycket hår när jag borstar det som jag gjorde innan, så det är verkligen något jag rekommenderar alla som er plattar håret :')


Jag använder mig utav detta värmesprayet och jag själv tycker att det är väldigt bra
schwarzkopf got2b guardian angel skyddar håret upp till 220°C och det lägger sig runt hårstrået och gör så att värmen inte tränger sig in i håret och skadar det. Håret blir mycket mjukare och glansigare med ett rejält skydd och det tycker jag verkligen att detta är.
Det finns att köpa på t.ex Kicks för ca. 80 kronor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0