Hälsodag!

kom hem från skolan för en stund sen och idag har vi haft hälsodag då
och ja det innebärde att alla vi 9or skulle prova på olika handikappsidrotter
vi fick prova på:
•rullstolspingis, eller vi hade inga rullstolar då så fick sitta på en stol
och sen skulle vi även spela med fel hand, haha det gick ju bra?! xd
•att vara blind, vi fick sätta på oss typ skidglasögon som var svarttäckta
åså fick en kompis leda en, emma ledde mig och när jag går där med dom snygga glasögonen så kommer det fram en lärare och tar tag i mig, HHAHA blev sjukt rädd.
•rullstolsbasket & innebandy, rullstolsinnebandy var väl inte precis det lättaste
det svåra var att man skulle köra men fortfarande hålla i en innebandyklubba
HAH det gick verkligen inte ihop med ah xd
sen fick vi även prova på sittandes vollyboll, sen typ skulle vi köra en hinderbana med rullstolarna
och sen nån annan grej för blinda, man skulle typ rulla bollen i mål på motståndarnas sida typ blindboll tror jag det hette eller något ?!

men aja dagen har iaf varit ganska kul, och jag lider verkligen med dom som sitter i rullstol eller är blinda osv. förstår att det inte är lätt, men det är ju iaf bra att det finns sporter för dom med, för jag skulle aldrig klara mig utan idrott så även om det skulle hända mig någon olycka så skulle jag fortsatt att träna, så det är bra att det finns dom som verkligen sattsar på de som är handikappade på ena eller andra sättet :)

här kommer iaf bilder från dagen










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0